Hello friends, family, coworkers, and those I have yet to meet. I’ve created this blog to keep you all up to date on my expedition to the summit Mt. Everest. I have taken a 2 month leave from work to participate in a 60 day expedition which will be guided by Alpine Ascents International. If successful, I hope to take the Panamanian flag to our world’s highest peak and complete a personal goal of several years. Through this blog, I hope to share with you my experience in this magical country rooted in Buddhist culture and tradition. Please feel free to post your comments or email me at morales@cryogasonline.com or mmorales71@gmail.com. Best wishes to all, specially my son and daughter at home.

Hola amigos, familiares, colegas y todos los que no he tenido el placer de conocer. He creado este blog para mantenerlos al dia de mi expedicion a la cima del Mt. Everest. He tomado una licencia de 2 meses de mi trabajo para participar en esta expedición de 60 dias que sera guiada por Alpine Ascents International. De tener exito, espero llevar la bandera Panameña a al punto mas alto de nuestro mundo y asi completar una meta personal de hace varios años. A través de este blog, espero compartir con ustedes mi experiencia en este mágico país rodeada de cultura y tradición budista. Favor postear sus comentarios o escribirme por correo electronico a morales@cryogasonline.com o mmorales71@gmail.com. Saludos y bendiciones a todos, especialmente, mi hijo y mi hija en casa.

Thursday, May 21, 2009

May 18 ­ BC to Camp 2 ­ Summit Push

Monday, May 18, 2009
May 18 – BC to Camp 2 – Summit Push

Hola soy Ricardo, Hermano de Michael, dándole un boletín informativo sobre sus avances.  Antes de todo Michael esta bien y buena de salud (mentalmente y físicamente).  Salieron a las 4:00 am de campamento base (5350 metro) y atravesaron la cascada de hielo en camino a campamento 2 (6500 metros).  No pararon en campamento 1 ya que lo habían trasladado todo para campamento 4.  Llegaron a las 4:00 pm, la cual fueron 12 horas muy difíciles.  Mañana es un día de descanso pero deben salir para campamento 3 (7200 metros) el miércoles.  Les escribo mañana con otro boletín, ya que me esta llamando vía satélite con sus avances todos los días.  Para cualquier información adicional me pueden mandar un email a ramc@gpamericas.net

Hi, this is Ricardo, Mike’s Brother giving you an update.  First, Mike is fine (mentally and physically strong) and in great health.  Now, Blue Team departed at 4:00 am from base camp (17,500 feet) and ascended to camp 2 (21,000 feet) passing through the ice fall without stopping at camp 1.  It took them about 12 hour to get to camp 2, making it the most difficult and exhausting day so far.  Tomorrow is a rest day.  They should leave for camp 3(23,700 feet) on Wednesday morning.  I will update the blog after Mike checks in.  He is calling me every day (via satellite) so that we can be inform of his movement.  For any additional information you can contact me by email at
ramc@gpamericas.net   

No comments:

Post a Comment